Wednesday, July 13, 2011

Limau Kasturi Harga Lelong




Salam & Ahnyoung Haseyo

Seperti biasa balik keja hari2 aku kena ke Masjid Jamek. Tapi hari len skit ramai org dr biasa since mlm ni ada pelawanan persahabatan Msia & Arsenal kat Stadium Bukit Jalil mcm2 gelagat fan2 ni . Pada yg tak biasa naik lrt ada chance salah naik tren, since ada dua line Ampang & Sri Petaling. Ke Bukit Jalil kena naik yg Sri Petaling tapi ada jugak yg salah naik . Hehe tapi jgn risau la leh tukar balik kat stesen Chan Sow Lin.

Then aku aku singgah jap ke Giant dkt2 area rumah, since my adik mintak beli kitchen scale . Cari2 x ada rupanya kat Giant sini. Aku ternmpk loyang bakar cupcake yg doblas tu, nyaris nak terbeli (Sabo sabo tgh bulan ni) . Jalan2 then terjumpa la barang yg nak diclearance stok , nmpk sayu je se plastik limau kasturi. Aku trs ler ambik nak beli since memang harganye murah dpt harga singgit je. Condition nye lak masih lagi ok. So apa nak wat dgn seplastik limau ni?

Limau Kasturi (Citrus microcarpa) atau dikenali juga sbg calamansi,acid orange,panama orange or calamodin orange ni sering dijadikan minuman sejuk bersama air batu. Ia dipercayai boleh menyejukkan badan , menambahkan keenakan minuman dan makanan , menghilangkan bau badan.

Limau kasturi ni selalu sinonim dengan minuman antaranye green apple kasturi kat Secret Recipe, air asam boi , teh o ais limau, sirap limau,limau suam/limau ais or perah jus nye msk kan dlm sambal belacan pun boleh. Macam2 kan boley buat, jgn malas2 sudah..




No comments:

Post a Comment