Sunday, July 10, 2011

Jalan2 Hujung Minggu Part 1

Salam & Ahnyoung Haseyo….


Today nak aku gi berjln2 cuci mata setelah smlm berkurung kat rumah je. Usai solat subuh aku terus settle kan tudung2 express yg direndam ptg smlm untuk dibasuh. Hehe agak bnyk jugak pelbagai warna…. Bfast having same menu mcm smlm senang … Kuar rmah dlm kul 10 lbh bcoz sng kuar awal x ramai org time gini.


Destinasi pertama aku ke KLCC & trus straight ke TGV nak tgk movie Transformer 3 Dark of The Moon . Since still considered awal dpt la tgk yg kul 11.20 am & dpt seat best. Ehem actually aku beli dua tiket satu transformer & Mr popper penguins . Dah sgt lama sgt x tgk movie rasanye ni 1st time for this year. Nak tgk hari wednesday ladies night harga memang murah dari biasa tapi den maleh nak blk rumah lmbt , suda penat berkerja & traveling yg sgt jauh hari2.


Tiket wayang 2 skli tu




Well cerita Transformer ni memang awesome … x rugi tgk . Ada part lucu, ada part sedey (time autobot dihntr ke planet lain & bumblebee nak dibunuh) . Rasa cam nak tgk lagi …klu 3D mesti lagi best. Ada watak baru shockwave & ketua autobot sblm optimus prime (x ingat nama). Sementara nak tgg movie ni start ada iklan .. antara bnyk2 tu aku nak tgk cite Mr Bean (roman Atkinson berlakon) mesti lawak giler. Final Destination lak aku rasa x sanggup nak tgk..banyak sungguh kematian .


Replica Optimus Prime ketua Autobot


Lunch aku mkn sepotong red velvet cake yg glamer tu. Lama dah teringin nak rasa tapi x jumpa kedai yg jual kek ni. Aku mkn kat kedai dpn TGV KLCC BISOU Cake Shop . Harga satu slice RM12 tapi ok la berbaloi & besar slice tu x larat mkn sorang2 , jenuh nak abihkan . Krim tu wat jadi muak, tapi sebab mahal gigihlah abihkan.


RED VELVET CAKE


Sementara nak tgg next movie Mr Popper Penguin kul 3 nyer session aku gi jln2 Kinokuniya dulu . Pusing2 jumpa buku Nigel Baker photographer tersohor tu , rupanya dia nak dtg Msia x lama lg ada photography workshop kat Langkawi 20-22 & kat KL 24Jul . Then ada jgk sesi autograph dia punya latest book ‘Beauty Equation’ on 23Jul kat Kinokuniya . So sesape peminat photographer leh la dptkan buku dia & signature. Dia ni aku tau pun sebab tgk America Next Top Model as one of the judges.


Kinokuniya KLCC




Banner Inform Kedatangan Nigel Baker ke Msia

Cerita yg lucu & sesuai ditgk sesisi keluarga apa yg dapat aku simpulkan tentang Mr Popper Penguin. Telatah penguin2 ni mencuit hati .. depa ni ok x notty2 mcm Penguin of Madagascar. Watak Mr Popper by Jim Carey pn x kurang hebatnyer. Dia memang sesuai bwk watak lucu. After tgk movie ni aku pi perkena ABC special kat foodcourt KLCC, memula ingat nak beli Mcflurry Mcd tp tgk queuenyer pnjg cancel la. So sambil2 menikmati ABC tgk dari jauh keindahan Tmn KLCC , ada ramai pengunjung kat sana. Aku pn actually x penah stroll tmn tu tgk dr jauh je, but one day kena g jugak la. Hehehe. Last but not least before off from KLCC pi beli Roti Boy Original RM2 satu. Sedap mkn panas2 . Belum habis lagi my entry ada sambungan lagi….





ABC Special kat food court KLCC



No comments:

Post a Comment