Sunday, July 10, 2011

Jalan2 Hujung Minggu Part 2

Salam & Ahnyoung Haseyo,







Sambungan entry sblm ni, jln2 hujung minggu . After KLCC aku ke Jln Msjd India & Jln Tar , actually sbnrnye nak ke MYDIN Kotaraya. Tapi since maleh nak menapak dr Msjd Jamek aku aku proceed la ke MYDIN Jln Masjid India je. Yg kat kotaraya tu bsr tapi yg x bestnyer tempat berkumpul warga asing.

Smpi je MYDIN tu perkerja2 kat depan tu kecoh2 kata nak kena tutup kedai. Sebab nmpk ramai polis & penguatkuasa DBKL . Tapi akhirnya x tutup pn , kesan dr perhimpunan smlm la ni . Aku shopin apa yg patut brg2 keperluan saje ye.


Otw nak kuar dr Jln Msjd India ke Jln Tar ke nmpk ada ramai org berkumpul depan Jakel tu . Aku pn tinjau2 jugak nak tau apa yg berlaku, in my mind x lain kata ada perhimpunan haram lagi. Tambah lagi ada ramai polis berkawal & ada reporters. Rupa2nya aku silap sib baik x publish lg . Dr berita td rupanya our PM wat surprise visit melawat peniaga2 Jln Tar nak bagi semangat sbb smlm depa rugi bnyk sbb perhimpunan BERSIH tu. Ruginya msk kali kedua aku tak dpt tgk our PM dr dekat even beliau dh dkt2 je. Takde rezeki lagi kali ni.



Tengok ada ramai Polis berkawal yang ni dekat simpang 3 ada Maybank, butik Hajra. Time ni PM ada kat depan Jakel .




Owh ada kain rentang lagi aku je yg x perasan rupanye nak alu2kan PM & menteri2

Beside actually aku nak singgah pustaka Minerva nak beli novel karya Syud ‘Baju Melayu Serindit Hijau’ . Lama dah aim nak beli tapi ditangguh2. Lagipn kalau beli kat situ everytime ada discount 20% sgt berbaloi kan. Klu beli buku leh claim income tax nanti. Keciwa dh tutup time tu aku pun seberang la balik pegi ke pustaka mukmin . Kat sini aku x dpt diskaun pn huhu. Aku pun ada aim satu novel baru Kaki Novel nti ada rezeki p beli , tajuk x ingat cover ingat.





Hmm satu lagi menda yg aku beli very important in our live as muslim . Ianya Al-Quran & terjemahan berserta transliterasi. Sebelum ni dah ada satu AQ with terjemahan tapi takde transliterasi that why beli yg baru . Aku pn baca AQ tak berapa lancar so dgn ni harap dpt la membantu. Dh lama dh berhasrat nak beli yg mcm ni. Belek2 bila dah smpi rumah tgk tulisan ayat2 suci AQ nyer kecik , so len kali klu de rezeki aku nak cari yg besar sikit. Somethin aku nak share yg aku de baca paper yg tulis bekas President UK pun hari2 baca AQ terjemahan . Katanye for knowledge & dlm AQ ada mcm2 ilmu dia boley dapat … Mcm mana insaf tak, as even kita as muslim pun x amalkan mcm dia . That why barat lagi maju dari kita sebab diorg mengkaji AQ cari sumber ilmu.




One thing aku nak share memandangkan sekarang ni tgk la apa jadi kat org melayu seagama kat Negara kita . Berpuak2,bergaduh sesame sendiri disebabkan berbeza pendapat eventhough as muslim kita patut bersatu . Surah 42 Asy-Syura Ayat 13 ‘ Tegakkanlah Agama & Janganlah kamu Berpecah Belah tentangnya.


Sekian la bebelan kali ni





No comments:

Post a Comment