Thursday, August 18, 2011

SHOPIN RAYA @ JLN MASJID INDIA & TAR

Assalamualaikuum ....

Entry ni patut smlm punye cerita tp since aku sgt flat tunda la ke hari ni . Slm kan hari Nuzul Al-Quran & Selangor cuti then berkoyan2 la warga Selangor pegi bershopin raya ke Jln Masjdf India & Jln TAR termasuk la aku. Hehe. Aku kuar awal since nak gi bank dulu tukar duit syiling dlm tabung itu. Aku jln dari rumah to nearest bank, tapi keciwa semua tutup AMBank, BSN, Maybank seme tutup. Means area aku duduk tu dijajahan Selangor la even poskod KL. Agak kekonpiusan disini.

Then terus aje la ke Jln Masjid India & Tar, time tu baru kul 10 pagi tapi mulai sesak dgn pengunjung. Destinasi pertama aku ke Maybank . Jln2 sampai dh ke Semua House cari Maybank itu x jumpa , pusing balik cari lagi baru la jumpa. Ni disebabkan Maybank itu terlindung dek bazar jualan barang raya. Sungguh x patut la sampai x nampak premis lain. Aku gi kesana nak tukar duit syiling dari tabung ayam itu , tapi accdg to the staff syilling kena deposit dlm bank a/c x boleh dpt cash terus & makan masa 2-3 hari . Nak tukar duit raya jugak x boley lagi since start 23hb baru boley.
See santek kan bunga2 plastik ni.. teruja tgk
Ramai org berkoyan2
Pepagi2 lagi dah ramai owang berkunjung
While waiting my older sister dtg aku jln2 dulu , banyak gerai2 jualan menjual pelbagai barangan dari kuih raya, keronsang, baju raya , bunga hiasan dll . Deretan gerai yg menjual pelbagai bunga hiasan tu menarik perhatian aku . betul2 sangat cantik bunga2nye. Gerai tu terletak depan Mydin Jln Masjid India . Aku round2 beli tudung untuk my mak tudung lyrca berperisa wangi. Jalan2 lagi then beli blouse di gerai Erica , kedai ni menawarkan harga berpatutan & ada size besar . Ke Muaz textile pulak tudung2 baju2 yg dijual disini plg murah blouse bunga2 harga RM18.8 pelbagai size. Tudung2 lyrca, selendang pun murah, ramai sgt pengunjung dtg beli. Selendang trend skrg dijual pada harga RM8.80 tapi kena pandai2 cari la.

After my older sister dtg aku round sekali lagi , teman dia pulak shopin . Cuaca pulak sgt panas terasa bahangnye & dgn pengunjung yg makin ramai nak jln pun susah . Tekak rasa kering sgt huhuhu. Siap2 shopin sudah pukul 2 sedar x sedar dah 5 jam aku berjalan. Hasil tangkapan aku hehehe tudung lycra for my mak 2 helai, selendang 7 helai, anak tudung, kerongsang, blouse 2 helai , inner, legging & kerepek ubi . Rasanye akan pi lagi kesitu ada lagi barang nak beli & x susah pun nak pi laluan2 hari2 pi & balik keja. Barang2 1st round ni akan diangkut balik hujung minggu ni .

Adious ,
Niza

No comments:

Post a Comment