Friday, September 16, 2011

Hope For Some Changes lah....

Assalamualaikum...

Entry ni ditulis semperna pengalaman aku menaiki KTM smlm 15Sep11 perjalanan dari KL Sentral ke Bangi , sekadar pendapat sbg seorang pengguna sahaja. Aku smpi KL Sentral lbh kurang 6.40 pm dr opis bergegas2 trn dr Lrt Putra since menaruh harapan dpt naik KTM shuttle ETS menuju ke Bangi . Turun2 shj ingin mereload touch n go di mesin tapinye hampa x berfungsi... kata org2 yg kebetulan disitu since last week lagi. Then nak x nak terpaksa la beratur beli tiket.. ya ampun panjang skli barisan nye.. nasib baik ada 2 kaunter.

Then jeng jeng trn shj ke bwh wow ramai nye org... (seperti jangkaan aku since 16/9 the next day hari Malaysia maka akan ramai org)... jangkaan yg meleset ialah KTM service delay today even begitu ramai org . Huhu terlalu padat katanye stesen kuang ditutup semperna kerja2 pembaikan landasan akibat banjir . Tny2 org yg tunggu lbh lama dr aku last tren gerak kul 6.12 then jam dh hmpr 7 masih tiada tren seterusnya... how come this should happen? Since time gini kan peak period org blk keja ditmbh lagi org mau blk kmpg .

Tungggu punya tunggu aku duduk dibhgn menunggu coach wanita, since lebih selamat . Tapi nye terlalu ramai org jgnkan nak menghampiri coach pn susah apatah lagi nak naik. Then just duduk wait until reda , masih sabar lagi... tunggu & tunggu,, borak & borak.. perati & perati.... Sedar x sedar sudah 5 tren di let go ... kesabaran sudah dihujung tanduk.... terpaksa la join org lain berebut , tapi with a taktik la tggu di bhgn coach campuran . Berasak2 & finally dpt board dlm tren even terpaksa berasak2 ditmbh lagi dgn pelbagai perisa , peluh usah cakap la.. bkn aku sorang je ramai tau. Setelah berpenat lelah dlm tren akhirnya smpi jua ke destinasi .....

Apa pun aku bersyukur bukan regular customer KTM Komuter naik sekali sahaja. Klu hr2 x dpt dibayangkan mcm mana ..hr2 kena keluar rumah awal & blk smpi lewat gara2 kerana masalah mcm ni. Kepada yg hari2 menggunakan perkhidmatan KTM aku salute since kesabaran korang memang tinggi.

Suasana menunggu ketibaan KTM .. ramai org
Ketika tren tiba berpusu2 org ke bhgn pintu coach cuba nasib utk naik..

Adious
Niza


No comments:

Post a Comment