Wednesday, August 10, 2011

Dugaan Di Bulan Puasa

Assalamualaikum ...

Actually patut post this entry semalam lagi, tapi pas je berIftar rehat2 jap & pas je solat isyak mata terus mintak rehat. Hari2 dibulan posa tido awal since aku pun bangun sahur & kuar keja awal. Kalau balik kmpg lak tidoq lewat dari biasa since berborak dgn my parents & adik... best woo even aku selalu balik kampung .... hehe

Semalam dlm perjalanan balik rumah nak beriftar.. tren (Putra) lak wat hal... lama tersangkut x gerak2... huhu.. so sampai rumah lagi 5 minit waktu nak berbuka. Memang bebetul dugaan la wat aku & lain2 org yg sebaik saje abih keja bergegas nak balik rumah nak berIftar & jugak lain2 owang yg non-muslim yg nak balik rumah. Ada jugak sorang malay ladies ni terpitam dlm tren yg aku naik, siannye tapi aku x sempat nak tlg . Aku just offer my seat to her tapi dia turun kat stesen universiti so x jadi la. Aku lak tren gerak je dari lrt Kelana Jaya terus membuta ngantuk beb , sedar2 je nampak org padat dlm tren & dah kul 5.50 but masih kat Tmn paramount biasanye time gini dh naik tren ke Ampang . Lambat lagi la sampai rumah... huhuhu

Since sampai pun dah lewat nak beli makanan untuk berbuka dkt bazar ramadan area rumah mostly dah abih , peniaga2 tu dah bungkus siap2 nak balik, yg masih tinggal aku jengok2 jugak tapi x berapa menarik la.. tinggal saki baki ke lauk pauk tu. Aku just beli air bandung cincau untuk berbuka & pak cik tu bersedekah bagi aku percuma satu lagi bungkus air tembikai susu. Rezeki la ni... aku tengok banyak air2 yg x abih dijual walaupun lagi bape minit lagi nak masuk waktu berbuka.

So yesterday berbuka ala kadar je .. apa yg ada dlm peti ais . Telur Asin, ikan goreng , gulai daging (my mak bekalkan last sunday) & tembikai. Sambil berbuka goreng,rebus,panaskan apa yg ada. Jadi la kan rezeki aku hari tersebut & paling penting x berlaku pembaziran. Hopefully hari ni perjalanan balik keja untuk beriftar berjalan lancar . Amin

1 comment:

  1. kalao macam tu nampak gaya nya ko kene bawak bekal dalam handbag. Mana tau ter'buka' pose dalam bas. Ade gak makanan yang bole di ngap.hihihi

    ReplyDelete