Saturday, June 25, 2011

KPOP TALENT SHOW AUDITION ROUND TWO

Ahnyoung hasehyo....


Hmm aku nak cerita sal audition KPOP round two yang berlangsung kat Times Square today. Actually bukan la berminat sangat nak g cuma dah dpt info (baca free newspaper The Sun) & aku ada tengok yg round 1 kat TV 705 astro hitz so dengan gigihnya la kesana walau suda kepenatan berforest hiking paginya... Event ni start kul 2.30 ptg dgn ada 31 participants pengacaranye Jehan Miskin dan rakamannye akan disiarkan di Hitz tv 705 . Aku pun tunggu la dari awal lagi sejam sebelum berlangsung event ni sbb nak dpt best spot. (Kih2 gigih nyer kamu) Tapi aku tak stay smpi end of show tgk dlm 10 persembahan then blah balik.. penat suda berdiri berhimpit2.


Pentas KPOP Talent Show

Start aje meluru all the die hard fans KPOP rebut2 tempat habis aku kena berhimpit2 . Klu jatuh mau kena pijak .. Terutamanya masa diorang nak bagi tiket konsert B2ST (one of KPOP Group) menjerit2 fans .. mau runtuh pagar . Ramai betul peminat KPOP kat Malaysia ni. Depa ni ada yang makeup style korean , dress like korean . Masa contestent nyanyi ada yg nyanyi sekali .. fuh.. really die hard fans... Contestent lak ada yang menyanyi & ada yang menari .. Fans lak bila kuar lagu yg depa suka ramai la nyanyi sekali especially masa lagu MR TAXI by SNSD (tgh glamer skrg ni)

Antara Barisan contestant


Hadiah dari talent show ni a trip to Korea & dpt wat persembahan kat sana .. amacam best kan ... That why ramai yang masuk competition ni. Depa memang gigih dapat menari & menyanyi dengan baik salut la to them .. lagipn nak berhadapan dgn crowd ni kena berani .... klu x terketar2 masa menyanyi & x ingat step menari sebab gabra ..

First Group yg buat persembahan

Aura KPOP ni memang besar pengaruhnya kat Malaysia... Ramai betul peminat terdiri pelbagai peringkat umur .Aku lak dlm2 ramai2 fans yg dtg tgk show tu dah bukan kategori teenagers kih2 . Sesaje je nak menyibuk kan diri at the event . Tapi once aku penah minat giler dgn cerita2 drama korea.. aku jugak penah kumpul cd2 drama korea ... Skrg minat tu masih ada tp x la sgt mcm dulu klu nak tgk crta aku layan kat KBS world @ tgk on9 kat dramacrazy or jacinda1st since lagi senang,murah dan cepat .Dan yang bestnye tgk on9 sebab dpt tgk latest drama yg baru air kat korea with english subtitle. Aku suka lagu2 group Super Junior,girl generation (SNSD) & banyak lagi yang penting best . Lagu ost drama pn best2 memang hebat la KPOP mania ni.

Salut dekat brother yang ambik shot tu bukan senang tau..

Apa yang dapat belaja dr event ni actually bukan senang nak terbitkan satu live show. Banyak persedian yg perlu dibuat before,current & after the event. Actually fans yg dtg before shooting start diajar mcm mana nak wat reaction .. jerit ke .. lambai ke.. purposes nye nak bagi nmpk event tu hebat... Ada rehersal tau... Then aku really salute kat camera man yang wat shooting tu.. bukan senang tau nak carry camera yg berat tu then kena berjalan2 ikut contestant wat persembahan . Peralatan dia pakai tu mcm robot skit berpeluh2 beliau . Kwn dia pulak tlg jaga the wayar supaya x terbelit kaki & pastikan dia x jatuh masa naik pentas & jln atas tu... Sesape yg wat mass comm sesuai la dtg tgk event ni sambil tgk cara produksi dijalankan . (rugi pulak x pegi tgk shooting Man Sewel Dtg KL kat kmpg aku haritu) . Agak2nye ada x terselit muka aku dlm rakaman TV hitz tv tu kih2 .. kena tgk la bila tayang kat Tv nti..



2 comments:

  1. amboiii gigihnya kak niza.eee memang jeles betol.hadiah dia dapat g korea?omo,bestnya.takpela kite kumpul duit banyak2,lepas tu melancong ke korea,weheee~harap2 dapat jadi kenyataan.

    ReplyDelete