Saturday, June 25, 2011

FOREST HUNTING @ HUTAN PENDIDIKAN BUKIT GASING

Bonjour ...

Today aku ber forest hunting @ Hutan Pendidikan Bukit Gasing yang terletak kat PJ . Why called as forest hunting instead of forest hiking ? Actually we all kena mendaki & hunt (snap a picture based on question set up by comittee member). Eventhough my group (purple team) x menang tapi we all really have a fun. Really challenging u all ... lg pn dh lama berhiking & excercise... penah & semput jugak la permulaan hiking tu ...

(Main Entrance)
Maps kawasan Hutan Simpan Bukit Gasing

Muka bumi hutan bukit gasing ni berbukit.. so awal mendaki lagi dh kena mendaki.. that why masa smpi tu nmpk ramai org yg bwk besi (aku x tau nama nye ) sbg support ms mendaki yg le kn klu ada menda tu senang la sbb boleh support weight Aku dh rasa susah ms awal mendaki tu grab kayu jumpa kat hutan tu untuk support baru la laju mendaki... Berpeluh2 la.. ..
Posing dulu sambil mendaki

After a while aku dh comfortable mendaki & turun bukit yg ada akar2 kayu tu... Kena berhati2 supaya x tersadung & jatuh & aku paling suka ms turun dr mendaki... kih2... Nasib ada stamina even awal2 mendaki rasa pancit sebab nye aku dh lama x excercise .. Huhuhu.. Tapi sib baik la hari2 p & balik keja kena banyak berjalan & naik turun tangga.. Klu x semput trk aku..

Kami x mendaki habis pn hutan tu x lalu canopy walk pn , just smpi situ pusing balik... Ambik masa sejam lebih untuk mendaki & turun . Tapi honestly aku kagum dengan pengunjung lain yang turut hiking kat situ.. Mereka penuh dgn stamina & jugak peramah... Uncle2, aunty yg dh berusia tu lg berstamina dr aku... Ada yg berlari masa hiking tu... Ada jugak pendaki yang bawak anjing untuk mendaki bersama2 . Hopefully lepas ni aku akan mula start berexcercise since aku perlu hilangkan few kg of my weight ...
Antara track mendaki buatan .. yang ada akar pokok lagi sukar kena lebih berhati2

Berakhirnye pendakain kami berkumpul kat taman permainan kat depan hutan tu submit answer kepada comitee & our group bukan yang terakhir smpi yipee.. Ada satu group tersesat x ikut laluan yg ditetapkan commitee so perjalanan depa mendaki lagi jauh & mencabar.... We all ke KFC untuk lunch & acara pemberian hadiah . End of the sessin my click tumpangkan aku & few fren ke LRT tapi aku tak terus balik rumah hehehe teruskan berjalan ke Times Square.....

..What you all kan thing from this picture? Guess what kayu ni boleh buat a big lastik .. hehe... (^_^)

No comments:

Post a Comment