Friday, July 22, 2011

Cerita Kosong Hari Jumaat

Salam & Ahyoung Haseyo..

Lama x berkesempatan menghudpate blog dh nak bersawang pung.. huhu .... Actually agak kebizian skit mggu ni setelah bercuti 2 hari baru ni . Naik keja pe lagi menimbun la menda nak disettlekan . Trend keja sektor outsourcing ni mcm ni la selalu bizi saje , tapi ad agak masa x brpa bizi... adat keja la katakan.. what to do .

Anyway baru je abih tgk maraton cerita Harry Potter Movie dari yg 1st tu smpi yg no7 . Best gak rupanyer... hehehe all this while x mengikuti pung semua movie2 Harry Potter ni. Aku tgk guna DVD cetak rompak je hehehe , beli yg ada 7 sekali tp yg no7 x bape ok, so smlm kebetulan jumpa kat pasar mlm terus la beli. Complete la sudah tgk movie harry potter 1-7 , so tomolo plan nak tgk dgn my sis part 8. Hopefully ada la tiketnye. Klu baca novel rasanyer lagi best, lebih detail . Harganyer x tau bape hinggit , my cousin beli yg BM nyer version . Tgk la klu ada rezeki aku pi cari novel2 harry potter ni, maybe ke book acess kat amcorp mall dgr cerita novel2 kat sini murah2.

Today aku termalu jap sbb satu peristiwa .. hehehe.. apa dia ye... Erm .... erm... kisahnya mcm ni aku terlelap dlm tren , masa tu dh smpi last station ..tengah bermimpi2 tu tetiba ..... ada org kejut aku "Miss2 dh smpi Lrt Kelana Jaya".. alamak pandang keliling tren tersebut dah kosong , petugas rapid KL yg kejutkan aku. Huhuhu malunyer ... rupanya tren tersebut nak ke depoh Rapid... huh sib baik klu x aku terlepas ke sana, terperangkap dlm tren sudahnyer. Btw tp still ok sebab depoh Rapid tu dkt je dgn opis boley jln kaki je. Klu tren tu x ke depoh , jawabbyer aku tour lagi sekali naik tren ke last station Gombak. Macam mana aku leh x sedar pn tau.. sedap sgt tido kot . Biasanya aku sgt aware klu naik tren ni takut terlepas station . Penat sgt kot, tambah lagi cuaca pagi td sejuk mcm nak hujan. Jadikan pengajaran ....pas ni kena berhati2 klu nak tido2 ayam dlm tren. Klu de org yg kita kenal & trn stesen sama br leh la tido , leh mintak dia kejutkan. Klu x tido2 ayam je la.. jgn concentrate sgt ngan tido tu..

Suasana kat opis pulak sunyi skit since org kiri kanan aku x de depa bercuti, so means aku takde member nak bergosip & borak2. Buhsannya .. my teammate mostly semuanye chinese , kami 3 kerat je malay. So bila ada antara kami x dtg memang buhsan la, mkn pun sowang2 je. & today dpt surat chenta dari bos yg ditunggu2 sekian lamanyer... alhamdulillah ada jugak thn ni walau x la bnyk mana. Bak kata org baik ada dari x de... bersyukurla kan... nak lebih lg kena jump keja la cik niza oooi... Insyaallah lama dh de plan tu, x de rezeki je lagi.. iyo la kan akupun x mau la keja sini smpi tua & retired .... x sanggup aku... ulang alik jauh2 hari2, bla bla bla bnyk reasonnyer . Beside untk career improvement jugak , stay sesuatu company tu lelama x bgus sgt since klu kita just harap pd increment tu bape la sgt, promotion ? depend pd bos jugak . Terpulang la pada masing2 kan.. aku just harap dpt cr keja baru , gj ok, envi ok, benefit ok (jaga kebajikan staff) & leh stay fr long . Doakan la ye.. impian kecil ni tercapai ... amin..

Lastly today aku kena tido awal la dr biasa , standard working day kul 10 or 11 dh tido . Since dh terbabas ni kena awalkan skit lagi la . Then x yah kunci jam biar wake up sendiri ... hehehe.. hari keja klu x kunci jam jawabnyer terbabas la. Kain baju yg bertimbun x basuh tu ignore la kejap , since nak kena ada goodnight sleep. Weekend nti baru settlekan...

Adios,
Niza

No comments:

Post a Comment